Silvestrovský výstup na Osečný

31.12.2017

Trasa : Partizánske (dolný pomník) – horný pomník – vyhliadka pod napätím - Osečný 552 m a späť. (Celkom cca 4 hodiny.)
Parametre trasy :  Dĺžka cca 9 km, prevýšenie 370 m, nenáročná túra.
Lokalita : Tribeč – Rázdiel

Popis : Tribeč je krajinný celok patriaci do Fatransko-tatranskej oblasti. Patrí medzi kryštalické pohoria. Jeho podstatnou časťou je chránená krajinná oblasť Ponitrie. Naším cieľom je vystúpiť na dominantný vrchol podcelku Rázdiel Osečný vrch, kde spoločne oslávime Silvester 2017.
Počas nenáročnej túry budeme obdivovať krásy miestnej prírody a na vrchole ochutnávať varené víno.
Výlet je určený pre turistov všetkých vekových kategórií.

Nezabudnite si priniesť vlastné poháre, aby sme prírodu zbytočne nezanášali plastami.
A samozrejme vianočné pečivo, kus klobásy a hlavne dobrú náladu.

Doprava : Individuálna.
Spoločný odchod o 9.00 hod od dolného pomníka.

Silvester na Osečnom

Výstup na Osečný bol kvôli pľuhavému počasiu ZRUŠENÝ. Na dolnom pomníku sa ráno zišlo len sedem ľudí, z toho štyria sa po polhodinovom rozhovore vrátili domov.

Traja zvyšní, ktorým nevadil drobný dážď a blato, sa predsa len rozhodli vystúpiť na Osečný. Nad vysokým napätím sa už dalo kráčať aj po snehu. Stretávame bežca, chvíľu sa s ním rozprávame a pomaly pokračujeme až na 552-metrový vrchol. Tam sa už hostí štvorročný Peťko so svojím ockom. Po zvítaní si dáme niečo pod zub a zapíšeme sa do knihy. Keďže hmla nám nedovolila vychutnať si výhľady, tou istou cestou sa vraciame do nášho veľkomesta.