Rozhľadňa Púchovskej doliny

31.3.2018

Nechal som sa inšpirovať príspevkom na jednej webovej stránke a spolu s ďalšími členkami TK Horec sme vyrazili do obce Dohňany pri Púchove. Naším cieľom bol náučný chodník Tri skaly, na ktorom sa nachádza „Rozhľadňa Púchovskej doliny“. Zastavujeme pred pohostinstvom. Majiteľka nám odporúča ísť autom až do miestnej časti Lazy. Znova sadáme do auta a skracujeme si cestu. Vyrážame po zeleno značenom náučnom chodníku. Cestu k Lazovskej skale si skracujeme cez lúky. Zo skaly je pekný výhľad na celé Dohňany a časť Púchovskej doliny. Trochu zmätočné značenie nás navedie na chodník smerujúci priamo k rozhľadni, preto zastávku na Čertovej skale míňame. Z rozhľadne sú nádherné výhľady na celé okolie, i na vzdialenejšie pohoria. Na presnejšie určenie jednotlivých kopcov sú k dispozícii panely s ich pomenovaním. Po dlhšom oddychu pokračujeme ďalej po náučnom chodníku. Cestou sa presviedčame, že tunajší vlastníci lesov nemajú turistov v láske. Časť chodníka bola „cesta zarúbaná“, navyše po nočnom daždi bola aj „cesta zablatená“.

Po štyroch hodinách príjemnej prechádzky sadáme do auta a ideme domov. Tento náučný chodník odporúčam všetkým milovníkom prírody na jarné rozbehnutie alebo na príjemný nenáročný výlet. Celková dĺžka trasy je 13 kilometrov a prevýšenie 350 metrov. Rozhľadňa sa nachádza vo výške 651 metrov nad morom a je vysoká 22 metrov.