Májový výstup na Baske

1.5.2021

Trasa : Krásna Ves - Bukovinská skala - Veľké lúky - Baske - Dlhá lúka - Slatinský kras - Slatinka nad Bebravou - Krásna Ves.
Parametre trasy : Dĺžka 18 km, prevýšenie 700 m, stredne náročná túra.
Lokalita : Strážovské vrchy

FOTOGRAFIE

Májový výstup na Baske

Už dlho som plánoval navštíviť juhozápadnú časť Strážovských vrchov. V tejto časti som ešte nebol. Akosi som mal smolu. Keď TK Horec tam robil nejakú túru, vždy som z nejakého dôvodu nemohol som ísť. Tak sme sa v trochu oklieštenej zostave – Edit, Ľubka a ja vybrali na prvomájový pochod na Baske. Auto odstavujeme na konci obce Krásna Ves, priamo na modrej turistickej značke, ale aj na náučnom chodníku Slatinský kras. Stúpame po turistickom chodníku a vychutnávame si ideálne počasie, vôňu prebúdzajúcej sa prírody, spev vtákov. Prvá zastávka, Bukovinská skala, poskytuje nádherný výhľad do údolia Bebravy a kopce smerom na východ.

Po menšej prestávke pokračujeme zaujímavým terénom ďalej. Na rázcestí Veľké lúky nás prekvapí výstraha o výskyte medveďov. Na križovatke Uhliská odbočujeme na žltú značku na Baske. Tá nás privedie až na samotný vrchol, kde je aj turistická chata. Sú tu takmer dve desiatky turistov a ochotný chatár, ktorý nám ponúka občerstvenie, dokonca aj kapustnicu. Po dlhšej prestávke sa rozhodujeme, kade ísť ďalej. Pokračujeme po modrej a žltej značke. Kúsok pod vrcholom sa nám otvoril výhľad na severozápadnú časť Strážovských vrchov. Na severe vidíme Slopský vrch a Hoľazne, na severovýchode Vápeč, aj malofatranský Kľak. Pod Zrazovým vrchom ideme iba po modrej. Po jednom kilometri, v lokalite Dlhá lúka, schádzame vpravo na využívanú lesnú cestu. Po pár kilometroch prichádzame na žltú turistickú značku a náučný chodník Slatinský kras. Schádzame do Slatinke nad Bebravou. Tento úsek má kaňonovitý charakter, dno kaňonu je miestami široké iba na lesnú cestu. Cestu zo Slatinky do Krásnej Vsi si skracujeme cez lúku a pole, na ktorom je vidieť veľký nedostatok vlahy.