Chleb a Veľký Kriváň

24.4.2021

Trasa : Trusalová - chata pod Chlebom - Chleb - Veľký Kriváň - Trusalová.
Parametre trasy : Dĺžka 20 km, prevýšenie 1300 m, náročná túra.
Lokalita : Malá Fatra

FOTOGRAFIE

Zasnežený Veľký Kriváň

V stredu pandemická komisia uvoľnila opatrenia a už konečne povolila pohyb do prírody aj mimo svojho okresu, preto sme sa rozhodli využiť hneď prvú sobotu a ísť niekam mimo okres. Vzhľadom na to, že na vyšších pohoriach sa ešte držal sneh, voľba padla na Krivánsku Malú Fatru.

Dňa 24. apríla o siedmej hodine ráno sadáme do auta a vyrážame. Dnes nám robí spoločnosť kamarát Jozef Kováč. Doteraz sme sa túlali po okolí len vo dvojici. O pol deviatej parkujem na parkovisku pri autokempingu v Trusalovej. Po nevyhnutnej dezinfekcií sme sa vybrali po žltej a neskôr po zelenej značke na chatu pod Chlebom. Výstup po pôvodnej zjazdovke dal zabrať. Od 1200 výškových metrov už stúpame po súvislej vrstve snehu. Na chate si dáme menší oddych a doplníme energiu. Pokocháme sa krásnymi výhľadmi a pokračujeme na Chleb a na Veľký Kriváň. Slniečko svieti, vetrík pofukuje, teplota okolo bodu mrazu. Na vrchole sa pofotíme, turistov je tu tak akurát. Lanovka nefungovala, takže to tu nebolo preplnené. Mali sme nádherné výhľady na celú Malú Fatru, Vtáčnik, Veľkú Fatru, Nízke Tatry, Západné Tatry, Babiu Horu, v podstate bolo skoro celé Slovensko pod nami.

Pri zdolaní Veľkého Kriváňa nás čaká cesta späť cez chatu do Trusalovej. Keďže jedlá podávali len cez okienko, dobrá šošovicová polievka a pivo padlo vhod. Chata sa v súčasnej dobe prerába a zlepšujú sa podmienky na ubytovanie. Túra bola nádherná, stálo to za to, prešli sme 20 kilometrov a zdolali 1300 výškových metrov. Unavení ale spokojní sa vraciame autom späť do Partizánskeho.