Veľká skala, Bralá

2.4.2021

Trasa : Slače - dolina potoka Malé Jastrabie - vyhliadka na Krásnom vrchu - Adamíková - Veľká skala - Bralá - Uhrovská dolina - Slače.
Parametre trasy : Dĺžka 17 km, prevýšenie 400 m, menej náročná túra.
Lokalita : Tribeč

FOTOGRAFIE

Veľká skala, Bralá

Pohorie Tribeč, najmä jeho časť okolo Klátovej Novej Vsi a Veľkého Klíža som v tomto pandemickom období navštívil viac krát. Aj tohoročný Veľký piatok som sa rozhodol zamieriť na tieto miesta. Tradičnú zostavu Edit, Hela, Ľubka a ja dopĺňal môj starší syn. Ako cieľ našej cesty sme si vybrali časť hrebeňa nad obcou Skýcov. Auto nechávame v chatovej oblasti Slače a mierime po neznačených cestách, do doliny potoka Malé Jastrabie. V strede doliny je poľovnícka chata so studničkou, ohniskom a sedením pre viacej turistov. Vedľa prameňov potoka vystúpame po lesnej ceste na hrebeň pohoria Tribeč, kade vedie zelená turistická značka smerom na Skýcov. Zastavujeme na vyhliadke na Krásnom vrchu. Konštatujeme, že za pár rokov bude táto vyhliadka minulosťou.

Ďalšou zastávkou je vrch Adamíková, kde v čase SNP bolo skladisko zbraní. Pokračujeme ďalej k štátnej ceste medzi Klátovou Novou Vsou a Skýcovom. Schádzame zo značeného chodníka, ktorý sa zatáča doprava, my pokračujeme priamo po lesnej ceste. Po cca sto metroch odbočujeme vľavo po vychodenom chodníku na vyhliadku Veľká skala. Nie je sa čo čudovať, vyhliadka Veľká skala je od parkoviska niečo vyše tristo metrov a takmer bez stúpania do kopca, čo je pre sviatočných turistov akurát. My po krátkom oddychu smerujeme po lesnej ceste k vrchu Bralá. Na tento vrch nevedie žiadny chodník. Prečo? Z tohto vrchu nie sú žiadne výhľady. Vraciame sa späť na lesnú cestu, ktorá nás vedie k vyhliadkovému miestu tejto lokality. Od odchádzajúcich turistov sa dozvedáme, že na týchto skalách sú vybudované lezecké cesty. Schádzame po severnom svahu pomedzi skalné útvary a spadnuté stromy, cez les do Uhrovskej doliny s potokom Vyčoma. Asfaltová cesta, po sedemnástich kilometroch a najvyšším bodom vo výške 563 metrov, nás dovedie do chatovej osady Slače, k autu.